V25 (24+1)

Vi har gått in i vecka 25 och passerat 60%. Igår hade nog lillebror vänt sig utåt igen för det var hårda sparkar hela dagen och även nu på morgonen. Nu når sparkarna enda upp till där revbenen börjar. Livmodern växer alltså så det knakar!
 
Igår på stranden låg jag och läste lite gravidtidningar och hamnade på förlossningsberättelser. Där och då tror jag att jag landade i att detta snart oxå väntar oss. Jag bara grät vid läsningen. Det var glädjetårar. Varje berättelse var så fin!
 
Imorgon har jag tid på MVC igen. Vet inte riktigt vad de ska göra då? Kolla värden på nytt kanske? 
#1 - - Genus Longing:

Oj va tiden går! Snart är den kritiska tiden över för dig, bara 4 veckor kvar. Bm håller koll på blodtryck och urinen, sånt är viktigt inför kommande förlossning samt lyssnar på bebisen. Bra att du börjar tänka på förlossningen för det är en mental förberedelser för gravida och det är bra att veta hur man vill ha det så att vi som är förlösande barnmorskor kan ge gravida en fin och minnesvärd förlossning. Kram

Svar: Ja tiden går verkligen nu! Tycker det är svårt att veta hur jag vill ha en förlossning eftersom jag inte kan något om det. Men det löser sig kanske med föräldrautbildningen :)
komlillamonster.blogg.se

#2 - - Anonym:

Du kan tänka på vilken smärtlindring du vill ha, vilken ställning du vill föda i, hur du vill ha det efter att bebisen kommit ut och hur du vill att din barnmorska ska vara. Jag är glad att jag äter barnmorska så jag slipper undra hur det ska vara, men jag vill tex ha en senior barnmorska så att jag kan släppa mitt jobb och bara föda den dagen. Annars är det lätt för mig att vara ett kontroll freak. Säg till om du undrar över något vännen! kram Genus Longing

Svar: Så svårt att veta ställning innan tänker jag. Satsar helst på den som gör minst ont :-p har fått för mig att det kanske skulle vara skönt att ligga på sidan eftersom det är på sidan jag lägger mig om jag har mensvärk. Men jag har ingen aning. Kommer jag på frågor vet jag att du finns :-D tack fina <3
komlillamonster.blogg.se

#3 - - Anonym:

Man kan fundera på vilken smärtlindring du vill ha, vilken ställning du vill föda i och hur du vill ha det efter att bebisen kommit ut. Samt om du vill att barnmorskan ska göra eller säga på ett visst sätt. Kram Genus Longing