Förlossningsberättelse

Jag hade lovat en förlossningsberättelse och den har legat halvfärdig i utkast ett tag. Känner dock att den blev ganska privat, så jag väljer att ge er en betydligt kortare mer avskalad variant istället.
 
Jag fick första värken strax innan kl 16 på eftermiddagen. Värkarna blev omedelbart regelbundna med ca 5 mins mellanrum. När min man kom hem vid kl 17 passade jag på att duscha och äta middag mellan värkarna. Vid ca kl 19 började värkarna komma tätare med ca 3 mins mellanrum. Jag kämpade på hemma. En liten blödning fick mig att ringa förlossningen, men vi fick besked att det var normalt. Klockan 22.30 gick vattnet och värkarna kom då varannan minut, så vi åkte in. Fick först vänta på att rummet skulle städas. Vid ca 23.30 blev jag undersökt och var öppen 4 cm. En timme senare var jag öppen 9 cm! Ytterligare en timme därefter var vår pojk ute. Hann alltså endast få lustgas och fick detta enbart under öppningsskedet. Under krystningarna lät de mig inte använda detta, men det gick bra ändå. Precis när jag tänkte att hela jag skulle spricka då ploppade han ut. 
 
Min förlossning räknas nog som enkel och smidig, men jag känner mig ändå som en superhjälte! Jag hade kunnat göra det igen, igen och igen! Och vilket team jag och min man var!
#1 - - Libra:

Det var snabbt jobbat! Visst var det lite läskigt med krystvärkarna? De tyckte jag var värst för de hade iaf inte jag fått lära mig att hantera. Hoppas på en fika snart så vi kan berätta mer. Jag ska också försöka få klart min. :) Kram

Svar: Jaa gärna fika snart :-) säg till när ni kan. Jag är nog lättast att nå via mailen :-) vill gärna höra din förlossningsberättelse med :-D
komlillamonster.blogg.se