Dags att ladda om

Igårkväll kom mensen ordentligt, precis som jag hade väntat mig. Idag ringde jag RMC igen för att prata om nästa behandling.  Hon fick mig positiv till vårt lilla frysta ensamma ägg. Hon menade att det är större chans att de klarar upptining än att det inte gör det, samt större chans att det lyckas med en så kallad blastocyst. Om 16 dagar börjar jag med primolut-nor igen för att framkalla mens sedan är det dags att förbereda kroppen för att ta emot ett ägg på nytt. Så om allt går vägen har jag ett nytt litet liv i magen i mitten av maj månad.
#1 - - Anonym:

Ägget du har i frysen kan vara din stjärna. Jag gjorde mitt första ägguttag i jan 2013, fick endast 3 ägg, 1 tillbaka och 1 till frysen. I samma veva flyttade vi utomlands pga arbete under 2 år och gjorde privata IVF försök i det land vi var, dessa ledde endast till tårar, besvikelse och ett utomkvedshavandeskap. Vi flyttade hem i januari i år och satte tillbaka det ägg som väntat på oss i 2 år och tro det eller ej men vi hade rätt ägg från början, jag är nu i v.14. Hade vi inte åkt utomlands hade vi antagligen kunnat besvara oss 2 års känslomässig berg och dal bana men allt det blev som bortglömt när jag såg stjärnan första gången.

Svar: Vilken fantastisk historia!! Jag hoppas verkligen att det är en liten stjärna :-)
komlillamonster.blogg.se