V40 (39+0)

Sista veckan innan bf är här. Vi är nu nere på ensiffrigt alltså! Var hos barnmorskan i torsdags. Allt såg fint ut. Mitt järnvärde är tillbaka på 120 där det började. Så skönt! Livmodern var nu ca 34 cm. Vår pojk har sjunkit ner med huvudet ännu längre, så långt att barnmorskan knappt kunde känna det. Det var alltså det han sysslade med tidigare i veckan när det stack till var femte minut. Han verkar alltså vara fullständig redo nu.
 
Jag tycker inte att jag växer särskilt mycket längre, vilket viktuppgången bekräftar. Står på +9,1 kg. Då blir det kanske en normalstor pojk ändå. Jag själv var nämligen en stor bebis när jag föddes!
 
Vi längtar såklart mycket nu även om dagarna faktiskt rullar på fort. I veckan tittade min man länge på magen och sa "Älskling, jag tror att jag kommer att sakna din mage när bebis har kommit!". Älskade man. Han har verkligheten fått mig att känna mig vacker hela graviditeten. Vet att han menar från hjärtat när han uttrycker att jag är vackrare än någonsin. Och faktiskt så känner jag mig vacker. Jag älskar min mage. Den är så fin och alldeles rund som en liten jordglob! <3