V31 (30+3)

Igår besökte jag vårdcentralen i Sverige för att jag önskade att en svensk läkare skulle ta en titt på min fot. Läkaren uppmanade mig att omedelbart söka mig till akuten. Väl på akuten tyckte de att foten var ett fall för vårdcentralen, men de gav mig ändå ett enskilt rum pga att jag nyligen kommit hem från utlandet och där besökt sjukhus. Spenderade nästan 6 timmar på akuten och fick då besked av läkaren att det inte alls var en infektion och inte farligt men att det är ett sår som inte kan läka själv och måste sys sv kirurg. Jag är således tillbaka idag och ligger nu på en brits med blodig fot i väntan på en kirurg. Jag har aldrig blivit sydd och har en liten känsla att min sjukhusskräck kommer skapa drama när det är dags. Längtar tills detta är över...
 
Viktigast av allt är ju att vårt monster i magen mår bra <3