Bio-oil

Hola! Idag var jag förbi apoteket och köpte gravidolja. Vet inte hur mycket det hjälper mot bristningar, men kanske gör det lite nytta? Jag har aldrig haft några bristningar och kan jag undvika det så gör jag det gärna. Det blev en från Bio-oil. Så idag efter duschen har jag använt den för första gången. 
 
I övrigt hade jag tänkt hämta ut en babybox idag, men de var slut. Får gå tillbaka senare i veckan. Känns overkligt att hämta ut de första babysakerna!?
#1 - - Anonym:

Gravidolja fungerar inte mot bristningar. Det är till 100% hormonellt. Men det är mysigt att smörja ändå :)

Svar: Tänker att bristningar uppstår när huden sträcks ut vid snabb viktuppgång.. och ju mer elastisk huden är desto mindre risk att den brister? Men jag vet inte :-)
komlillamonster.blogg.se

#2 - - Anonym:

Hur funkar det med baby boxarna? Är de från apoteken? Vart beställs de, tar gärna emot tips :) kram

Svar: Ja de flesta är från apoteken. Googla babyboxar så finns det lista med alla samlade att beställa :-)
komlillamonster.blogg.se