V12 (11+0)

Vecka 12 är här! Sista veckan av första trimestern. Sista kritiska veckan.. förutsatt att monstret fortfarande mår väl. Jag tar inget för givet.
 
Jag är från och med imorgon sjukskriven på heltid i två veckor och går sedan tillbaka på deltid ett tag. Jag har börjat vänja mig vid tanken nu. Hade ju tänkt att jag kanske kunde gå ner en viss procent bara, men läkaren höll inte med. Han har nog rätt. Nu får jag verkligen tid att vila. Även om jag nästan hade lust att ringa tillbaka efter besöket och säga "Är du säker på att jag inte ska jobba lite ändå?". Undrar om det ligger i min familj att man inte sjukskriver sig? Ingen i min familj har någonsin varit sjukskriven.. mer än vid vanlig sjukdom då.. men knappt ens det...! Plikten framför allt.. eller vadå? 
#1 - - Tessie:

Känner igen mig. Varken läkare, barnmorskan, fk, min sambo eller mitt jobb tyckte att jag skulle jobba alls. Jag fick sjukskriva mig efter tre månader pga extremt illamående och kräkningar. Detta gjorde min kropp stressad, bl.a. fick jag en hög vilopuls. Jag ville prova att jobba 25 %. Det gick knappt en månad sen fick jag ge mig. Jag var helt sjukskriven resten av graviditeten. Men jag ville verkligen inte det. Jag ville jobba. Hoppas du får din vila och kan ladda batterierna under din sjukskrivning.