Hur sluta med albyl?

Jag har ju självmedicinerat en fjärdedels barnalbyl sedan vecka 5 eller 6. Läkaren på RMC menade att det inte gjorde skillnad men att jag kunde ta det om det gjorde mig lugnare. Jag vet därför inte hur länge jag bör hålla på. Kan man sluta tvärt? Bör man trappa ut? När? Någon annan som har erfarenhet? Jag tänkte börja ta varannan dag från och med nu ett tag och sedan höra med barnmorskan. Har dock en känsla att hon kanske inte heller vet helt..
#1 - - Libra:

Jag har ju tagit Fragmin och jag slutade igår. Gick in i vecka 13 idag. Skulle sluta tvärt. Det är väl lite samma sak, fast din dos är mycket mildare.

Kram

Svar: Är så orolig över att sluta... samtidigt som jag ej vill ta i onödan :-/
komlillamonster.blogg.se

#2 - - Anonym:

Ta varannan dag i 3 dagar. Sen ta 1 var 3:e dag i 6 dagar och sen kan du nog sluta. Ingen fara om du skulle sluta tvärt heller. Lycka till! Kram

Svar: Har du egen erfarenhet? :-)
komlillamonster.blogg.se

#3 - - Angelica:

Tog fragmin till v.16 och sen fick jag sluta tvärt. :-)

#4 - - Anna, apotekare:

Tänker att du kan sluta tvärt. Albyl binder till blodplättarna och hindrar dom från att klistra ihop sig med varanda. När det väl har bundit sitter det där till blodplättarna dör, vilket är 7-10 dagar. Så länge har du alltså lite effekt av läkemedlet. Under tiden bildas också nya plättar. Så man skulle kunna säga att läkemedlet fasar ut sig själv. Det är förövrigt samma ämne i Albyl som i Treo (fast Treo innehåller också koffein). I låga doser hindrar det blodet från att klumpa ihop sig och i höga ger det mer effekt på värk, feber, inflammation. (Höga doser påverkar inte blodet mer än låga.)

Svar: Tack för svar :-) jag ska se lite hur jag gör
komlillamonster.blogg.se

#5 - - Anna, apotekare:

Glömde ju skriva - Grattis och lycka till!

#6 - - Marie:

Hej
Jag tog till vecka 12+0.