Är det möjligt?

Har suttit och roat mig med att beställa alla gratis babypaket som finns på marknaden. Gratis är bra! Förhoppningsvis kan man ju spara lite pengar på det ifall produkterna i är bra.
 
När jag lyssnar på monstrets hjärta så känns det lite verkligt att vi faktiskt ska bli föräldrar nu. Samtidigt kan jag inte föreställa mig det. Kommer vi verkligen ha ett barn om ett halvår? VÅRT barn? Är det verkligen möjligt? Jag tror tyvärr aldrig att oron kommer att försvinna helt, vilket faktiskt känns lite trist.
 
 
#1 - - A:

Hej!
Följer din härliga blogg :). Är i v 11+0 genom Ivf och vågar inte glädjas ännu är så orolig att något ska gå snett. Men så mysigt med gratis babyprylar finns det några hemsidor som du rekommenderar så kan jag kika när jag passerat v 12.
Kram / A

Svar: Googla på babypaket så kommer det upp två sidor där de samlat länkar till de paket som finns. Stort grattis till ert mirakel :-D
komlillamonster.blogg.se

#2 - - Anonym:

Det är inte utrett hur mycket foster påverkas av ultraljud och doppler, men att mycket tyder på att de iaf blir stressade av ultraljuden. Dessutom visar studier på möss att hjärnans utveckling påverkas. Det är därför mödravården begränsar den här typen av undersökningar. I all vänlighet, eftersom du verkar vara orolig för missfall, Med vänlig hälsning, doktorn

Svar: Tror att det är rätt stort skillnad på ultraljud och en doppler som går på batterier :-)
komlillamonster.blogg.se

#3 - - komlillamonster.blogg.se :

Googlade och såg att doppler och ultraljud tydligen båda sänder ut signaler. Så du har nog rätt i att det är bäst att vara försiktig :-)