Ägglossningstest

Oron och overklighetskänslorna försvinner inte. Denna cykel var det första gången jag använde ägglossningstest på riktigt. Jag verkligen testade varje dag med start från ca dag 15-16. Efter många negativa test trodde jag inte mina ögon när det till sist blev positivt. Då mina cyklar är oregelbunda fick jag testa ca 10 dagar innan det visade positivt. Tänk om jag inte hade använt dem. Hade jag ändå suttit här idag spontangravid?
 
Jag använde mig av Graviditetskollens ägglossningstest. Jag använde mig av deras stavar. Fördelen med dem är att det är möjligt att skriva på plasten när testet togs. Då jag testade säkert 10 dagar i följd var det värdefullt för mig att kunna lägga de bredvid varandra, i rätt datumordning, för att kunna se hur stegringen såg ut. Stickorna fungerar säkert lika bra, men är svårare att markera med datum om man nu vill göra det.