Områdets attraktion

Imorgon lämnar vi värmen och drar till ett land i Europa istället ett par dagar innan vi återvänder till Sverige. Trots allt ska det bli rätt skönt att lämna över 40 grader till mildare temperaturer. Jag svettas som en liten gris här. Som tur är har min man tidigare levt ihop med en skandinavisk kvinna här vilket, jag tror, gör att jag lite lättare kan gå mer lättklätt här utan att hans familj och släkt reagerar. De hade kanske inte reagerat ändå, jag vet inte. Oavsett är jag ofta en attraktion här i området. Många tittar nyfiket och vill gärna veta vart jag kommer ifrån. Insåg igår att i detta området har vissa aldrig träffat på någon som inte är härifrån eller som i alla fall talar språket. Jag med shorts och t-shirt, blåa ögon och lite ljusare hår sticker ut i mängden.