Uppföljning

Idag var jag på uppföljning av senaste missfallet på sjukhuset. Trodde att de skulle göra ett ultraljud, men det var endast ett graviditetstest samt stick i fingert för kontroll av mitt blodvärde. Graviditetstestet visade negativt och blodvärdet var, tro det ellet ej, normalt. Kroppen skall alltså vara återställd nu. 
 
Jag frågade föressten denna läkare varför vissa läkare säger att man bör vänta en månad innan man blir gravid igen medan andra säger kör på! Hon sa att det ibland kan finnas små rester kvar av slemhinnan från ett missfall och att dessa då brukar komma ut vid nästa mens, men att det inte finns någon forskning som säger att detta skulle påverka en graviditet. Därav fås olika besked.
#1 - - Maria:

Till mig rekommenderade de MINST 3 månader, vilket jag starkt ångrade att jag följde. Idiotiskt. Jag gjorde iofs skrapningen då den där medicinen som skulle sätta igång blödningen inte hjälpte. Men som sagt, jag ångrar att jag inte försökte direkt månaden efter.